KUNDESERVICEAWARD 2021

Skab bedre oplevelser.

Vinderne af Kundeserviceaward 2021.

Vi er nu klar til at offentliggøre dette års vindere af Kundeserviceaward 2021. Nedenfor finder du vinderne af vores 6 forskellige priser. Stort tillykke til alle vinderne og tak til alle de virksomheder som deltog, vi håber i vil være med igen næste år!

 

Samlet vinder

 
 

Telefonisk vinder

  1. Industriens Pension

  2. NRGi

  3. Oister

Årets Højdespringer

  1. YouSee

  2. CBB Mobil

  3. Oister

Digital vinder

  1. CBB Mobil

  2. Imerco

  3. Matas

Jury-Prisen

  1. Louis Nielsen

  2. Arbejdernes Landsbank

  3. Nemlig.com

Intern vinder

  1. Industriens Pension

  2. CBB Mobil

  3. Nykredit

Vil du være med til at skabe
fremtidens kundeoplevelser?

Pandemi. Nedlukning. Teams. “Du er ikke på mute”. Du har helt sikkert sagt følgende i op til flere sætninger det seneste år. Et år, der har sat os alle under et gevaldigt pres - både som virksomheder og som mennesker. Der er mange ting der har ændret sig. Heriblandt måden vi arbejder sammen på, måden vi søger efter ny viden og måden vi eksekverer på. Men én ting har ikke ændret sig - vigtigheden af at skabe gode oplevelser for dem, der køber noget af os. Vigtigheden af at skabe gode oplevelser for vores kunder.

I Wilke tror vi på, at alle danske virksomheder skal turde tage ansvar for at involvere deres kunder, når de designer serviceløsninger. Først når man forstår hvad der driver en god oplevelse, kan man levere selv samme. Enhver virksomheds vision bør således være, at drive en kundefokuseret forretning, hvor der lyttes til kundernes forventninger, og hvor man hver dag gør alt der gøres kan, for at overgå dem! Det skulle efterhånden gerne være sandheden og mantraet i alle virksomheder.

Med Kundeserviceawarden får du konkrete indsigter, der afdækker hvordan din service performer på tværs af kanaler. Målingen er den mest objektive på markedet, og du er derfor garanteret direkte adgang til ærlig, brugbar feedback fra dine kunder, så du rent faktisk bliver i stand til at skabe forandring. Vi måler din evne til at levere gode oplevelser i tre kanaler: telefonisk, digitalt og internt i virksomheden. Outcome er en individuel rapport med vores bedste råd og værktøjer til, hvordan du forbedrer både delene og helheden af din serviceoplevelse. I rapporten får du desuden benchmarks fra branchen, så du kan se, hvordan du performer i forhold til dine konkurrenter.

Vi tror på at hylde de bedste. Derfor uddeler vi på CX Day d. 16. september 6 priser til dem der..

 

Har den bedste samlede serviceoplevelse

Har den bedste telefoniske kundeservice

Telefonisk (1).png

Har den bedste digitale kundeservice

DIGITAL (1).png

Har forbedret sig mest fra tidligere år

Højdespringer (1).png

Har det stærkeste interne servicefokus

Serviceorganisation (1).png

Skaber bedst oplevelser i følge CXJuryen

Jury vinder (1).png
 

Vil du vinde? Forbedre din serviceoplevelse? Begge dele?

Juryprisen i Kundeserviceaward 2021

I år uddeler vi en ny jury pris. Prisen uddeles af en jury bestående af dedikerede CX entusiaster og gives til virksomhed, de synes er bedst til kundeoplevelser. Juryen består af Stine Ringvig Marsal, Mogens Bjerre og Søren Bechmann. CX Juryen uddeler prisen på baggrund af performance i følgende seks aspekter: Evnen til at løse kundens problem, at det er nemt at være i kontakt, imødekommenhed hos medarbejderne, information om processen, logikken mellem de enkelte dele af kundeoplevelsen og det at blive guide gennem processen.

De nominerede virksomheder, er de 50 bedste fra vores måling af kundeoplevelserne i danske virksomheder. Hent vores rapport nedenfor og se om din virksomhed er blandt de nominerede. Vinderne kåres til Kundeserviceawarden 2021 d. 16. september 2021 i Industriens Hus.

Stine (3).png

Stine Ringvig Marsal
Stine Ringvig Marsal er Danmarks førende CX ekspert. Fra Zoologisk Have, Tivoli og Københavns Lufthavn, har hun mere end 14 års erfaring med at implementere og skabe langsigtede forandringer til gavn for både B2B og B2C kunder, medarbejdere og virksomheden.

Mogens.png

Mogens Bjerre
Mogens er associeret professor og PHD på CBS i international marketing. Mogens brænder for at forstå kundernes adfærd og de følelser, der er forbundet hertil. Pt. forsker han i at forstå de mange forskellige rejser, en kunde skal forholde sig til

Søren.jpg

Søren Bechmann
Er grundlægger af Service Design Institute of forfatter af en lang række af bøger om gode kundeoplevelser, senest bogen ”Kunderejsen”. Søren er kendt som et fyrtårn indenfor service design og er en populær forfatter såvel som indlægsholder om emnet.

 

Se om du er blandt de 50 bedste i vores nye rapport

Vi har taget temperaturen på kundeoplevelser i danske virksomheder.

Ved du hvordan NPS ser ud for din branche og hvad der egentlig er afgørende for en god kundeoplevelse?

Vi har igen i år scoret mere end 150 virksomheder i 11 brancher på deres evner til at skabe gode kundeoplevelser og samtidig identificeret seks helt afgørende aspekter for at lykkes med det.  Underholdningsbranchen ligger helt i top og omvendt ligger logistik i bunden. Men hvordan performer din branche? Tjek om I er på listen over de 50 bedste virksomheder.

I vores rapport vil du få indsigt i den overordnede performance for 11 brancher og et indblik i hvad hver enkelt branche er bedst til. Rapporten indeholder også en rangering af de 50 danske virksomheder, som leverer den bedste kundeoplevelse.

 

Lad andre fortælle dig,
hvorfor du også skal være med.

En lang række danske virksomheder har allerede vist modet til at få testet og scoret deres evne til at skabe gode kundeoplevelser.
Hør, hvad nogle af dem har fået ud af at deltage i tidligere Kundeserviceawards.

Hvad kræver det af mig?

(Psstt.. det er ikke ret meget!)

Faktisk er der ikke mere end 3 ting, vi har brug for fra dig, før at du kan komme i gang med at få målt din serviceoplevelse - og forbedre den.

Kundemner

Senest i august skal vi modtage dine kundeemner, så vi kan komme i gang med at interviewe dem om deres oplevelse. Vi skal bruge 250 emner for at kunne gennemføre 50 interviews.

Hjemmesideadresse

Vi skal bruge den URL/link, vi skal teste din digitale serviceoplevelse på. Vi vil desuden meget gerne have dine input til hvilke handlinger, dine kunder oftest foretager sig på din hjemmeside i kategorierne køb, betaling og support.

Emails på dine kollegaer

Når vi måler din virksomheds interne serviceparathed sker det ud fra en survey, som du og mindst 7 af dine kollegaer skal besvare. Vi skal have svar fra alle organisatoriske lag, dvs. direktører/ledere, mellemledere, callcentermedarbejdere og andre.

Hvis du kan levere ovenstående inden 9. august 2021, så er du helt klar til at forbedre din serviceoplevelse og være med i kapløbet om at vinde de 6 priser!

KSA tidslinje (1).png

 

Rapport version 2 (1).png
 

Download dummyrapporten og se hvad du får!

Tilmelding til Kundeserviceaward 2021.

Er det jeres mission at levere fremragende oplevelser og uovertruffen service til jeres kunder?

Kundernes levetid på tværs af brancher hænger nøje sammen med kvaliteten af de oplevelser, de får overalt i kunderejsen. Men en ting er jeres mission. En anden er virkelighed. Husker du at måle på din kundeservice? Lytter du til kundernes forventninger, og gør du alt, hvad du kan, for at overgå dem? Uanset hvor du møder kunderne?

Med Kundeserviceawarden får du en lang række unikke fordele, der gør dig i stand til at skabe bedre oplevelser for dine kunder. Awarden giver muligheden for at få et dybdegående indblik i din serviceoplevelse fra start til slut, og hjælper dig med at give uundværlig feedback fra dine kunder.

Du får desuden 1 fribillet til CX Day 2021 d. 16. september (værdi 2495 DKK) i Industriens Hus, når du deltager i KSA21.

Prisen for at deltage i Kundeserviceaward 2021 er 20.000 DKK eksl. moms.